ADOPCIÓN DE DIVERSOS ACORDOS NA SESION ORDINARIA DA XUNTA DE GOBERNO LOCAL DE DATA 01.06.2020, RELATIVO A DIVERSAS TAXAS, PREZOS PUBLICOS DERIVADOS DE SUSPENSIÓN DE ACTIVIDADES/PECHE MOTIVADO POLO COVID-19.

1º,. ADOPCIÓN DE DIVERSOS ACORDOS RELATIVOS A ALUGUERES DE INMOBLES MUNICIPAIS ASÍ COMO A TAXAS, PREZOS PUBLICOS EN PERIODO DE SUSPENSIÓN DE ACTIVIDADE/PECHE DERIVADO DO COVID-19.-

De seguido dase conta de informe emitido pola Intervención municipal de data 01.06.2020, que de seguido transcríbese:

“Procedemento: Informe sobre abono de alquileres de inmuebles alquilados por el Ayuntamiento, regimen de concesiones y pago de tasas y precios públicos en el periodo de suspensión de actividade/cierre derivado del COVID-19.

Informado por: Intervención Municipal.

Por mandato de la  Alcaldia se emite el siguiente informe,

Como es conocido, mediante el RD 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, se ha declarado el estado de alarma en todo el territorio nacional, con todas las consecuencias que ello supone, sobre todo para la economía nacional.

1.- Alugueres de inmobles de titularidade municipal.

Concretamente, el art. 10 RD 463/2020 establece una serie de medidas de contención en el ámbito de la actividad comercial, equipamientos culturales, establecimientos y actividades recreativas, actividades de hostelería y restauración, y otras adicionales; de tal manera que en el apartado 1º del citado precepto se dispone que:

·“Se suspende la apertura al público de los locales y establecimientos minoristas, a excepción de los establecimientos comerciales minoristas de alimentación, bebidas, productos y bienes de primera necesidad, establecimientos farmacéuticos, sanitarios, centros o clínicas veterinarias, ópticas y productos ortopédicos, productos higiénicos, prensa y papelería, combustible para la automoción, estancos, equipos tecnológicos y de telecomunicaciones, alimentos para animales de compañía, comercio por internet, telefónico o correspondencia, tintorerías, lavanderías y el ejercicio profesional de la actividad de peluquería a domicilio. En cualquier caso, se suspenderá la actividad de cualquier establecimiento que, a juicio de la autoridad competente, pueda suponer un riesgo de contagio por las condiciones en las que se esté desarrollando. ”

A juicio de este informante, dada la situación actual de crisis sanitaria y económica el Ayuntamiento puede -y debe- adoptar todas las medidas posibles para minimizar el impacto de la crisis, pero racionalizando los sectores afectados.

Queremos decir con esto que, desde luego, respecto de los alquileres de los inmuebles cuyos arrendatarios han tenido que cesar en el ejercicio de la actividad debido a la situación del estado de alarma, es posible que se pacte con el arrendatario la suspensión del arrendamiento o la de la renta mientras la actividad se encuentre suspendida.

Aunque no tenemos ninguna norma que directamente avale la suspensión del arrendamiento o de las rentas, hay que tener en cuenta que puede plantearse una aplicación analógica de la regulación del art. 1575 del Código Civil -CC-, que, aunque referido al arrendamiento de predios rústicos, establece que el arrendatario tendrá derecho a la rebaja de la renta “en caso de pérdida de más de la mitad de frutos, por casos fortuitos extraordinarios e imprevistos, salvo siempre el pacto especial en contrario”.

Sin embargo, no vemos adecuado el empleo de la palabra “exención”, sino más bien la suspensión o interrupción del pago de la renta dada la imposibilidad de que el arrendatario utilice el inmueble para la finalidad para la que se alquiló por causa que no le es imputable al arrendatario. La exención es un término tributario, que hace referencia a supuestos en los que, a pesar de realizar el hecho imponible, no se debe pagar el tributo porque así lo dispone la Ley. Por tanto, debe estar previsto expresamente en la normativa aplicable, lo que no ocurre en el presente supuesto, porque ni estamos en presencia de un tributo ni creemos que deba estar expresamente previsto en la norma.

Si se realiza este tratamiento del arrendamiento (suspensión del contrato o de la renta), no cabría anotación contable alguna, en todo caso, la anulación de parte del derecho reconocido que, en su caso, se haya realizado en contabilidad.

Efectivamente,  de producirse la suspensión de la renta, el Ayuntamiento no debe emitir factura ni documento alguno mientras dure esta situación.

Nos parece más adecuado jurídicamente acudir a un pacto entre el Ayuntamiento y el arrendatario, como lo hemos expuesto, basado en la imposibilidad de destinar el inmueble a la finalidad para la que se alquiló por causas ajenas al arrendatario y debido a la suspensión de la actividad por la declaración del estado de alarma.

2.- Tasas y precios publicos.

Una situación parecida es la que regula el art. 26.3 TRLRHL, que permite, respecto de las tasas y precios públicos, la devolución al interesado del importe correspondiente cuando por causas no imputables al sujeto pasivo, el servicio público, la actividad administrativa o el derecho a la utilización o aprovechamiento del dominio público no se preste o desarrolle.

3.- Contratos administrativos especiales.

En cuanto a los contratos administrativos especiales, el art. 25.2 de la Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público -LCSP 2017-, prevé que:

·“…a los contratos administrativos especiales (…) les serán de aplicación, en primer término, sus normas específicas.”

Sólo en defecto de estas normas específicas habrá que estar a lo que para la preparación, adjudicación, efectos y extinción disponen la LCSP 2017 y, por tanto, el RD-ley 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urgentes extraordinarias para hacer frente al impacto económico y social del COVID-19, aunque de forma particular no se refiere a ellos sino a los de servicios, suministros, obras, concesiones de obra y de servicios.

En cuanto a la posibilidad de reducción de la cantidad establecida a favor de la Entidad Local en estos casos y dado que los contratos que implican una traslación del riesgo de la explotación al contratista como nota fundamental, consideramos que sería de aplicación lo previsto en el art. 34.4 RD-ley 8/2020 respecto a los contratos públicos de concesión de obras y de concesión de servicios; así, tendrá derecho el contratista “al restablecimiento del equilibrio económico del contrato mediante, según proceda en cada caso, la ampliación de su duración inicial hasta un máximo de un 15 por 100 o mediante la modificación de las cláusulas de contenido económico incluidas en el contrato”.

Por tanto, consideramos posible plantear la minoración de los cánones a satisfacer mediante la modificación de las cláusulas de contenido económico para el restablecimiento del equilibrio económico. Para ello, es necesario:

·– Que lo solicite el contratista.

·– Que el órgano de contratación hubiera apreciado la imposibilidad de ejecución del contrato.

·– Acreditación fehaciente de la realidad, efectividad e importe por el contratista de dichos gastos.

Dicho reequilibrio, en todo caso, compensará a los contratistas por la pérdida de ingresos y el incremento de los costes soportados, entre los que se considerarán los posibles gastos adicionales salariales que efectivamente hubieran abonado respecto a los previstos en la ejecución ordinaria del contrato durante en el período de duración de la situación de hecho creada por el COVID-19.

Conclusiones.-

1ª. Dada la situación de crisis sanitaria, económica y social que ha provocado la pandemia del coronavirus, el Ayuntamiento puede pactar con el arrendatario la posibilidad de que no pague la renta (suspensión de su pago) del arrendamiento mientras la actividad para la que se alquiló estuviese suspendida.

2ª. La anotación contable sería la minoración o anulación de parte del derecho reconocido que, en su caso, se haya realizado, por el importe de las rentas que no se van a percibir.

3ª. Consideramos que si el arrendatario no paga la renta mientras dure la situación de suspensión de la actividad, el Ayuntamiento no tiene que emitir factura ni documento contable alguno.

4ª. No estaríamos ante una exención, sino ante un pacto en el contrato de arrendamiento ante la imposibilidad de destinar la nave a la finalidad para la que se alquiló.

5º.  De acuerdo con el art. 26.3 TRLRHL, deberia proceder a tramitar la devolución al interesado del importe correspondiente a las tasas y precios públicos cuando por causas no imputables al sujeto pasivo, el servicio público, la actividad administrativa o el derecho a la utilización o aprovechamiento del dominio público no se preste o desarrolle.

6.- Respecto a los contratos administrativos especiales habrá que estar a los dispuesto en el punto 3 del presente informe.

7.- Con el objecto de materializar los acuerdos oportunos entiende este informante deberían solicitarse titular,  inmueble y periodo de cierre), así como actividad administrativa o utilización, aprovechamiento del dominio publico que no se haya prestado o se haya hecho parcialmente”.

De seguido a Xunta de Goberno Local, por unanimidade adopta os seguintes acordos:

1.- Acordar a suspensión do abono da renda dos arrendamentos dos inmobles de titularidade do Concello, durante o periodo no que actividade estivo suspendida en virtude dos Decretos do Estado derivado do Covid-19, debendo acreditar os interesados o seu peche así como o carácter de actividade non esencial de acordo con normativa vixente.

2.- Respecto da taxa pola prestación do servicio de ensinanzas especiais (Conservatorio de Música e Escola de Música de Ribadavia) e visto o informe da Secretaria do Centro no que sinala as medidas que adoptaron para a continuidade do proceso educativo e de aprendizaxe do alumnando de maneira telemática durante o perido do estado de alarma, acordase durante ese periodo unha reduccion do 20% no importe da taxa a aboar por cada un dos alumnos do centro.

3.- Respecto o resto das tasas e precios públicos cando por causas non imputables o suxeito pasivo, o servicio público, a actividade administrativa ou o dereito a utilización ou aproveitamento do dominio público non se haxa  prestado ou desenvolvido, quedaran exentos do pago ou procederase a súa devolución previa petición do interesado e informe dos servicios municipais acreditativo de dita circunstancia.

4.- Que se lle dé traslado do presente acordo os servicios de Intervención e Tesoureria.

5.- Que  se publique este acordo a través da páxina web e taboleiro de anuncios do Concello de Ribadavia.

2º.- ADOPCIÓN DE ACORDO RELATIVOS A TAXA POLA PRESTACION DOS SERVICIOS DE INSTALACIONS DEPORTIVAS MUNICIPAIS EN PERIODO DE SUSPENSIÓN DE ACTIVIDADE/PECHE DERIVADO DO COVID-19.-

De seguido dase conta de informe emitido pola Intervención municipal de data 01.06.2020, que de seguido transcríbese:

“Procedemento: Informe-proposta para compensación ou devolución de cotas de aboados do Servicio Municipal de Deportes no período de suspensión de actividade/peche de instalacións derivado do COVID-19.

Informado por: Intervención Municipal.

Por mandato da  Alcaldia emítese o seguinte informe,

ANTECEDENTES

PRIMEIRO.- En data 16.03.2020  por parte da Alcaldía procedeuse a dictar Decreto no que se acordou o  peche de instalacións deportivas do Concello de Ribadavia.

SEGUNDO.- En data 13/03/2020, publicouse no DOG nº50 bis a Resolución do 13 de marzo de 2020, da Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza, pola que se dá publicidade ao Acordo do Consello da Xunta de Galicia, do 13 de marzo de 2020, polo que se declara a situación de emerxencia sanitaria no territorio da Comunidade Autónoma de Galicia e se activa o Plan territorial de emerxencias de Galicia (Platerga) no seu nivel IG (emerxencia de interese galego), como consecuencia da evolución da epidemia do coronavirus COVID-19, que no seu apartado sétimo establece como medida adicional ás previstas no Acordo do Consello da Xunta de Galicia do 12 de marzo de 2020, a suspensión da actividade de estadios deportivos, pavillóns deportivos, recintos deportivos, pistas de patinaxe, ximnasios, piscinas decompetición, piscinas recreativas de uso colectivo, entre outras instalacións.

TERCEIRO.- En data 14/03/2020 se publica no BOE nº 67, o Real Decreto 463/2020, polo que se declara o estado de alarma para a xestión da situación de crise sanitaria ocasionada polo COVID-19, que menciona no seu Anexo final a relación de equipamentos e actividades cuxa apertura ao público queda suspendida con arregro ao disposto no artigo 10.3. Entre estas actividades figuran dentro do apartado deportivo: Locais o recintos cerrados; campos de fútbol, rugbi, béisbol e asimilables; campos de baloncesto, balonman, balonvolea e asimilables; pistas de tenis e asimilables; piscinas; polideportivos; ximnasios; pistas de atletismo; estadios e outros locais, instalacións ou

actividades asimilables as mencionados. Algúns destes servizos son os prestados aos usuarios nas instalacións do Servicio Municipal de Deportes.

CUARTO.- Os usuarios aos que abrangue esta proposta serán aqueles que no momento da suspensión do servizo tiveran en vigor algún tipo de aboamento dos contemplados no Artigo 3º da  Ordenanza fiscal reguladora da TAXA POLA PRESTACION DOS SERVICIOS DE INSTALACIONS DEPORTIVAS MUNICIPAIS aprobada polo Pleno da Corporación en sesión celebrada o 29 de maio de 2008.

RAZONAMENTO XURÍDICOS

PRIMEIRO.- En data 29 de maio de 2008, o Concello de Ribadavia, segundo o disposto nos artigos 2, 41, 47 e 127 do RD 2/2004, regulador das Facendas Locais, aprobou a“Ordenanza reguladora da taxa pola prestación dos servicios de instalacións deportivas municipais”, que no seu artigo 2º establece como feito impoñible “Están obrigados o pago da taxa regulada nesta Ordenanza quenes se beneficien dos servicios ou actividades prestadas ou realizadas por este Concello, a que se refiere o artigo anterior”.

O artigo 4 da referida ordenanza establece “a obriga de pago da taxa regulada nesta Ordenanza nace dende que se preste ou realice calquera dos servicios ou actividades especificadas no artigo anterior.O pago da taxa efectuarase no momento de entrar no recinto de que se trate, segundo os antecedentes que se deixan expostos”.

Polo tanto, nesta situación de suspensión de actividade derivado da crise sanitaria producida polo COVID-19, tal como figura nos Antecedentes deste informe, todos os servizos e actividades consideradas como feito impoñible estarían suspendidos, baixo o amparo do RD 463/2020 e da Resolución do 13.03.2020 da Xunta de Galicia, polo que tampouco nacería o deber de remuneración.

SEGUNDO.- O ordenanza vixente establece no seu artigo 3 que o o pago das taxas deberan ser aboadas antes da prestación do servizo. Os alugueiros de calquera instalación deberá ser aboada como mínimo con 72 horas de antelación a data de reserva.

Entendemos que a non prestación do servizo sería unha causa xustificada para a compensación ou devolución do importe anticipado pagado polo usuario.

TERCEIRO.- O Real Decreto-lei 11/2020, de 31 de marzo, polo que se adoptan medidas urxentes complementarias no ámbito social e económico para facer fronte ao COVID 19, establece na sección 3ª medidas de protección aos consumidores, art.36.3 sobre a prestación de servizos “[…] Respecto aos contratos de prestación de servizos de tracto sucesivo, a empresa prestadora de servizos poderá ofrecer opcións de recuperación do servizo a posteriori e só se o consumidor non puidera ou non aceptara dita recuperación entón procederíase á devolución dos importes xa aboados na parte correspondente ao período do servizo non prestado por dita causa ou, baixo a aceptación do consumidor, a minorar a contía que resulte das futuras cotas a imputar pola prestación do servizo. […]”.

Deste apartado extráense dous conceptos: a imposibilidade de cobrar por un servizo non prestado ou un uso non efectuado, e por outra banda, o procedemento de compensación en contratos de tracto sucesivo.

O feito impoñible que orixina o pagamento da taxa na Ordenanza reguladora da taxa, conleva unha duración determinada, ao igual que os contratos de tracto sucesivo nos que as premisas son continuidade e periodicidade cunha duración determinada polo que, nos atoparíamos en circunstancias análogas ás contempladas ao RDL 11/2020.

CUARTO.- Corresponde a Alcaldía ou o órgano no que se houbese delegado esta competencia, as de determinar a política de actuación e xestión e adoptar as medidas axeitadas para o mellor funcionamiento do Servicio Municpal de Deportes, así como das súas instalacións e servizos. Por iso, e o órgano competente para adoitar esta decisión.

Do anteriormente exposto se extraen as seguintes CONCLUSIÓNS:

Seguindo o precepto de protección aos consumidores, neste caso os “suxeitos pasivos” que usan as instalacións e gozan dos seus servizos, o criterio a aplicar a estes suxeitos sería o mesmo que o contemplado no Art.36.3 do RDL 11/2020, en canto o pago por un período de uso/servizo xa efectuado.

De non desfrutar o mesmo por causas alleas ao consumidor (como é este caso), estaríase efectuando o cobro dunha taxa ou prezo público por un feito impoñible non materializado. O pagamento desta taxa ou prezo público implica un uso/servizo por un período determinado. Polo tanto, estes períodos aboados e non desfrutados, deberán trasladarse ao momento nos que de novo se materialice o feito impoñible que orixinou o pagamento, compensando con un período de tempo igual ao período de interrupción ou un novo servizo ao usuario.

Tomando como marco de referencia o Art. 36.3 do RDL 11/2020: A prestadora de servizos, neste caso o Concello, ofrecerá a opción ás persoas que efectuaron algún pagamento por servizos/usos non desfrutados á recuperación do período aboado, con inicio na apertura de instalacións ou prestacións de servizos, unha vez levantadas as limitacións derivadas da crise sanitaria, e cunha duración igual ao período aboado, como norma xeral.

O Concello de Ribadavia, por solicitude do usuario, ofrecerá a opción de devolución da taxa, polo período ou servizo aboado e non desfrutado, a través dos formularios que se habilitarán a tal efecto, unha vez se produza a apertura de instalacións ou o reinicio da prestacións de servizos.

Do anteriormente exposto, considerando o previsto na Disposición Adicional terceira do Real decreto 463/2020, do 14 de marzo, polo que se declara o estado de alarma para a xestión da situación de crise sanitaria ocasionada polo COVID-19, modificado polo Real decreto 465/2020, do 17 de marzo, en cuxo apartado 1 se dispón a suspensión dos termos e prazos administrativos, que a continuación deste procedemento e a adopción deste acordo encaixa claramente na excepción á regra xeral de suspensión prevista no apartado 4 da mesma DA, isto é “procedementos administrativos que veñan referidos a situacións estreitamento vinculadas aos feitos xustificativos do estado de alarma (…)”, ao estar motivado pola situación creada pola crise sanitaria, elévase ao órgano competente para a súa aprobación a seguinte PROPOSTA DE RESOLUCIÓN:

PRIMEIRO.- Acordar a continuación da tramitación do procedemento incoado ao abeiro do establecido na Disposición adicional terceira do Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, polo que se declara o estado de alarma para a xestión da situación de crise sanitaria ocasionada polo COVID-19, modificado polo Decreto 465/2020, do 17 de marzo, conforme á motivación recollida no informe-proposta que consta no expediente.

SEGUNDO.- Recoñecer con carácter xeral aos usuarios das instalacións deportivas do Concello de Ribadavia ou dos servizos que presta, afectados polo peche das instalacións deportivas durante o periodo do estado de alarma sanitaria derivado do COVID-19, o dereito a disfrutar sen coste algún para eles, dos usos das instalacións ou prestacións sufragadas, por un espazo de tempo cando menos equivalente ao tempo de suspensión das actividades ou de acceso ás instalacións deportivas.

TERCEIRO.- Con carácter subsidiario, e previa solicitude do interesado segundo impreso normalizado, poderase recoñecer unha devolución do ingresado, en proporción ao tempo de disfrute suspendido polo estado de alarma sanitaria derivado do COVID-19.

CUARTO.- Que por parte do Responsable do S.M.D. emitase informe sobre os periodos  e usuarios afectados, dandoselle traslado do mesmo os servicios de Intervención e Tesoureria co obxecto de materializar o acordo que se adopte.

QUINTO.- Difundir este acordo a través da páxina web e taboleiro de anuncios do Concello de Ribadavia.

SEXTO.- Contra este acordo que pon fin á vía administrativa poderase interponer alternativamente recurso de reposición potestativo ante o mesmo órgano que ditou o acto, no prazo dun mes a contar desde o día seguinte ó da súa notificación, de conformidade cos artigos 123 e 124 da Lei 39/2015, de 1 de outubro, do procedemento administrativo común das Administracións Públicas; ou ben interpoñer directamente recurso contencioso-administrativo, ante o Xulgado do Contencioso-Administrativo de Ourense, no prazo de dous meses, contados dende o día hábil seguinte ó da perda de vixencia do estado de alarma aprobado polo Real decreto 463/2020, do 14 de marzo, modificado polo Real decreto 465/2020, do 17 de marzo, (suspensión de prazos procesuais previsto na Disposición adicional segunda do RD 463/2020, agás as excepcións previas nos seus apartados 2, 3 e 4), de conformidade co artigo 46 da Lei 29/1998, de 13 de xullo, da Xurisdición Contencioso-Administrativa. Si se optase por interpoñer o recurso de reposición potestativo non se poderá interpoñer recurso contenciosoadministrativo ata que aquel sexa resolto expresamente ou se produza a súa desestimación por silencio.

Non obstante o anterior, de conformidade co establecido na Disposición adicional oitava do Real decreto lei 11/2020,do 31 de marzo, no caso de que da presente resolución poidan derivarse efectos desfavorables ou de gravame para os interesados, o cómputo do prazo para interpoñer o recurso de reposición computarase desde o día hábil seguinte á data de finalización da declaración do estado de alarma.

Todo iso sen prexuízo da eficacia e executividade do acto administrativo obxecto de recurso e de que se poida interpoñer calquera outro recurso ou acción que se estime procedente”.

De seguido a Xunta de Goberno Local, por unanimidade adopta os seguintes acordos:

1º- Recoñecer con carácter xeral aos usuarios das instalacións deportivas do Concello de Ribadavia ou dos servizos que presta, afectados polo peche das instalacións deportivas durante o periodo do estado de alarma sanitaria derivado do COVID-19, o dereito a disfrutar sen coste algún para eles, dos usos das instalacións ou prestacións sufragadas, por un espazo de tempo cando menos equivalente ao tempo de suspensión das actividades ou de acceso ás instalacións deportivas.

2º- Con carácter subsidiario, e previa solicitude do interesado segundo impreso normalizado, poderase recoñecer unha devolución do ingresado, en proporción ao tempo de disfrute suspendido polo estado de alarma sanitaria derivado do COVID-19.

3º.- Que por parte do Responsable do S.M.D. emitase informe sobre os periodos  e usuarios afectados, dandoselle traslado do mesmo os servicios de Intervención e Tesoureria co obxecto de materializar o acordo que se adopte.

4º- Difundir este acordo a través da páxina web e taboleiro de anuncios do Concello de Ribadavia.

 

Compartir

Check Also

ACTA DEFINITIVA DE BRIGADA DE INCENDIOS

ACTA DEFINITIVA DE BRIGADA DE INCENDIOS Pode consultar a resolución definitiva premendo aquí. Compartir